NOWE LOGO I IDENTYFIKACJA
KALWARII ZEBRZYDOWSKIEJ

PROBLEMY I POTRZEBA ZMIANY WIZERUNKU

Kalwaria Zebrzydowska, to miasto oraz gmina położona w województwie małopolskim. Pomimo niewielkiego obszaru, teren ten posiada piękną tradycję i historię. Z jednej strony wiąże się ona ze sferą duchową, czyli Sanktuarium Pasyjno-Maryjnym oraz zespołem kaplic tworzących tzw. dróżki kalwaryjskie. Z drugiej zaś, skupia się wokół rzemiosła (głównie szewstwa i stolarstwa), które rozsławiło Kalwarię Zebrzydowską na cały kraj.

Pomimo tak wspaniałych fundamentów, gmina boryka się z wieloma problemami. Co roku setki młodych osób migruje w celach zarobkowych do większych miast. Wiele firm upadło, nie odnajdując się w erze sprzedaży produktów przez internet oraz w dobie pandemii.

Dostrzegając te i inne problemy, władze postanowiły zacząć od podstaw i zmienić identyfikację wizualną gminy. Ma to dać początek dynamicznemu rozwojowi obszaru: zapanowaniu nad chaosem reklamowym, dokonywaniu kolejnych inwestycji oraz przede wszystkim promocji na arenie międzynarodowej. Cieszymy się, że projekt nowej identyfikacji wizualnej przypadł właśnie nam.

Zakres prac:

rebranding logohasło reklamowe, film i animacja, projekty graficzne identyfikacji wizualnej: teczki, wizytówki, papieru firmowego, koperty, identyfikatora, torby papierowej, szablonu plakatu, szablonów postów Facebook, notesu A5, pocztówki z Kalwarii, promesy burmistrza, ścianki prasowej, kubka reklamowego, koszulki reklamowej, etykiety na słoik ogórków, pudełka na obuwie, graweru na deskę do krojenia, rozszerzonej księgi znaku.

Klient:

Gmina Kalwaria Zebrzydowska

Autorzy logo i identyfikacji wizualnej:

Artur Tokarski, Artur Kuś

Autorzy filmów i animacji:

Jerzy Gorczyca, Sławomir Jaworski

Lektor:

Anna Prokop

OD WIEKÓW… ZNANI!

Początki Kalwarii Zebrzydowskiej sięgają XVII wieku, kiedy to wojewoda krakowski Mikołaj Zebrzydowski stał się fundatorem Sanktuarium Pasyjno-Maryjnego oraz dróżek kalwaryjskich. Od tego czasu do Kalwarii co roku przybywa ok. 2 miliony pielgrzymów. Wśród nich był również Święty Jan Paweł II, który dziś jest patronem miasta.

 

Razem ze stworzeniem miejsca kultu, powstały struktury miasta, a zamieszkujący je ludzie zajęli się rzemiosłem. Od wieków w Kalwarii produkuje się meble najwyższej jakości. Stąd pochodzą również marki obuwnicze, które znane są na całą Polskę. Właśnie ten rys historyczny i najważniejsze aspekty życia mieszkańców Kalwarii postanowiliśmy zaprezentować w nowym logo.

KONSTRUKCJA I SYMBOLIKA

Nowe logo Kalwarii Zebrzydowskiej powstało z połączenia czterech symboli ściśle związanych z jego przeszłością i teraźniejszością.

 

Równoramienny krzyż symbolizuje wiarę, towarzyszącą od wieków mieszkańcom oraz Sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej. Drugi element to zsymplifikowany kształt hebla. Symbolizuje on stolarstwo, które od wieków stanowi jedną z najważniejszych gałęzi gospodarki tego obszaru. Poniżej umieszczony został kształt buta jako znaku rozpoznawczego szewstwa. Podobnie jak stolarstwo zakorzenione jest w historii Kalwarii Zebrzydowskiej. Całość kompozycji dopełnia fragment herbu papieża Jana Pawła II (patrona miasta). Jego kształt został dopasowany do siatki konstrukcyjnej logo.

HERB ZEBRZYDOWSKICH

Herbem Kalwarii Zebrzydowskiej jest Radwan. Władze postanowiły pozostawić go w niezmienionej, historycznej formie, ale to z niego właśnie zaczerpnęliśmy inspirację kolorystyczną do zaprojektowania nowego logo miasta. Umieszczenie krzyża w projekcie logo nie jest przypadkowe i nawiązuje do herbu.

 

„W polu czerwonym chorągiew złota kościelna, o trzech polach, z frędzlami u dołu z zaćwieczonym na wierzchu takimż krzyżem kawalerskim”.

 

Czerwień w heraldyce oznacza wspaniałomyślność, hart ducha oraz waleczność. Tych cech nie możemy odmówić mieszkańcom gminy. W psychologii kolor ten jest kolorem ciepła, energii, miłości oraz żywotności.

POSTACI

Jednym z motywów przewodnich identyfikacji wizualnej są ilustracje ikonicznych postaci odnoszących się do dziejów miasta. Od lewej: szewc, Mikołaj Zebrzydowski (fundator miasta), zakonnik, Jan Paweł II (patron miasta) oraz stolarz. Postaci są bezpośrednim odniesieniem do symboliki zawartej w logo.

HASŁO REKLAMOWE

Hasło reklamowe „od wieków” nawiązuje do bogactwa historyczno-kulturowego gminy Kalwarii Zebrzydowskiej. Występuje ono również w wersji rozszerzonej w następujących formach: „od wieków staranni, od wieków uczciwi, od wieków przykładni.”

 

W przypadku użycia, nazwy gminy bądź miasta, stosujemy tylko i wyłącznie podstawową wersję hasła reklamowego tj.: „Kalwaria Zebrzydowska od wieków”. Dzięki temu hasło jest łatwiejsze do zapamiętania.

STAWIAMY NA MIESZKAŃCÓW

Dzięki nowemu logo, identyfikacji wizualnej oraz opracowanych przez nas zasadom tworzenia materiałów reklamowych, Kalwaria Zebrzydowska zyskała nowy, świeży, atrakcyjny dla odbiorcy wizerunek- gminy, która stawia na mieszkańców. Podkreśla on tradycje, które istnieją w tym rejonie „od wieków” oraz stanowi wsparcie dla zmian, jakie tu zachodzą.

 

Nowy branding Kalwarii może stanowić przykład dla tysięcy lokalnych firm, mieszkańców i sąsiednich miast jak ważne jest podkreślanie i artykułowanie własnych atutów.

Ta strona używa plików cookies. Korzystanie z strony oznacza ich Akceptację.