Azzon, to epicka współpraca! W poszukiwaniu inspiracji do tego projektu mocno wsiąknęliśmy w mitologię, która pochłonęła nas całkowicie. Czuliśmy bowiem, że szukanie archetypu marki, w świecie greckich bogów i herosów to dobry trop. Czy się udało? To już oceńcie sami.
naming, projekt logo, identyfikacja wizualna, księga znaku
Małopolska
Artur Tokarski, Artur Kuś
Nazwa AZZON pochodzi od Jazona – mitycznego zdobywcy złotego
runa. Znaczeniowo jest dumna, wyniosła oraz ma bohaterski
charakter. Podwójne litery mają podkreślić swego rodzaju
elitarność i kunszt. Znaczenie ma również zestawienie obok siebie
liter „A” oraz „Z” – co pokazuje pełen wachlarz oferowanych przez firmę
produktów. Również zestawienie liter w wyraz „ON” (z ang. Włączać).
Może świadczyć o gotowości do działania.
Logo nawiązuje do zdobyczy Jazona, z którą jest utożsamiany,
czyli Złotego Runa (skóry skrzydlatego barana z rogami).
Całość została zaprojektowana na podstawie siatki kwadratów i okręgów,
zgodnie z zasadą złotych proporcji, gdzie wzrok kieruje
się w kierunku spirali rogów zwierzęcia. Znak oddaje charakter
oraz cele marki, jakimi są ekspansja, witalność, precyzja oraz
energiczność. Projektu można używać zarówno z typografią jak
i samego sygnetu.
Logo występuje w trzech wersjach użytkowych.