Marka Kredyt Hipoteczny zgłosiła się do nas, ponieważ miała prosty cel. Chciała ocieplić swój wizerunek i wzbudzać jeszcze większe zaufanie swoich potencjalnych odbiorców. W końcu to bardzo ważne dla firmy, która pomaga klientom w obsłudze kredytów hipotecznych i gotówkowych.
W jaki sposób ocieplić wizerunek marki, która tak mocno siedzi w zestawieniach, słupkach i ogólnie pojętych finansach?! Nasza odpowiedź: skończmy mówić o finansach, porozmawiajmy o ludziach i ich marzeniach!
Co daje Ci kredyt? Jaki życiowy plan pomaga Ci spełnić?
Właśnie na tym skupiliśmy się podczas procesu projektowania.
rebranding logo, identyfikacja wizualna, teczka, wizytówka, papier firmowy, stopka mailowa
Kraków
Artur Tokarski
Proces rozpoczęliśmy od analizy poprzedniego logo: elementów, których należy unikać, oraz tych, które możemy wykorzystać, aby marka utrzymała swoją tożsamość. W ten oto sposób zaprojektowaliśmy 3 znaki.
Pierwsza koncepcja po lewej powstała, kiedy marka nosiła nazwę Kredyt Hipoteczny Expert (podczas procesu projektego klient skrócił nazwę). Opierała się ona na wykorzystaniu częstego zabiegu w projektowaniu logo, czyli wpisaniu w przestrzeń negatywową litery „K” symbolu domu.
Odrzuciliśmy ją jednak ze względu na zbyt duże./ podobieństwo do innego znaku.
Druga propozycja (wybrana przez klienta) to uproszczony kształt domu, w który wpisaliśmy strzałkę. Kojarzy się z profesjonalizmem, finansami, ale przede wszystkim symbolizuje wprowadzenie się do nowego domu, czyli spełnione marzenie, które umożliwia Ci kredyt.
Trzecia koncepcja to nieco nowocześniejsze podejście do projektu. Znak zbudowaliśmy z połączenia symboli monet (kolor żółty) oraz budynków (kolor niebieski). Dzięki rozmieszczeniu elementów, na podstawie siatki konstrukcyjnej, można było wyjąć z logo każdy z nich i wykorzystać go w projektach identyfikacji wizualnej.
Efekt zmiany możecie ocenić sami. Naszym zdaniem nowe logo będzie wzbudzało większe zaufanie wśród potencjalnych odbiorców i będzie dla nich przystępniejsze. Dodatkowo spójne materiały reklamowe takie jak teczka, wizytówki, papier firmowy oraz stopka mail dają podstawę do zbudowania silnej i stabilnej marki, która zapadnie odbiorcą w pamięć i przetrwa na rynku długie lata.