Rebranding logo i nowa identyfikacja wizualna miasta Kalwaria Zebrzydowska
Problemy i potrzeba zmiany wizerunku
Położona w Małopolsce gmina Kalwaria Zebrzydowska to miejsce posiadające niezwykłą topografię, historię i tradycję. Z jednej strony wiąże się ona ze sferą duchową, z drugiej- skupia się wokół rzemiosła, które rozsławiło Kalwarię na całą Polskę.
Pomimo wspaniałych fundamentów historycznych, gmina boryka się z wieloma problemami. Co roku setki młodych osób migruje w celach zarobkowych, a firmy upadają, nie odnajdując się w erze sprzedaży internetowej. Maleje niegdyś wielka rozpoznawalność i znaczenie tego miejsca wśród Polaków.
Dostrzegając te problemy, władze postanowiły zacząć od podstaw i stworzyć nowe logo oraz identyfikację wizualną gminy. Ma to dać nowy początek dynamicznemu rozwojowi obszaru, zmianie sposobu jego postrzegania, oraz przybliżenia go nowym odbiorcom- przyszłym mieszkańcom i inwestorom.
propozycja rozwiązania problemu
Początki Kalwarii Zebrzydowskiej sięgają XVII wieku, kiedy to Mikołaj Zebrzydowski Został fundatorem Sanktuarium Pasyjno-Maryjnego. Razem ze stworzeniem miejsca kultu, powstały struktury miasta, a zamieszkujący je ludzie zajęli się rzemiosłem. Pielgrzymował tu papież Jan paweł II.
Po konsultacji z przedstawicielami władz, właśnie ten rys historyczny i najważniejsze aspekty życia współczesnych mieszkańców postanowiliśmy przekuć w nowe logo i identyfikację wizualną miasta.
Rezultatem naszej pracy jest spokojny, oparty na siatce modułowej system identyfikacji emanujący nawiązaniami do historii miejsca, wybitnych postaci z jego dziejów a także, dominujących w tym regionie gałęzi przemysłu.
Konstrukcja i symbolika nowego logo gminy
Równoramienny krzyż symbolizuje wiarę, oraz Sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej. Umieszczenie krzyża w projekcie logo, odnosi się do jego miejsca w herbie miasta, który władze postanowiły nadal wykorzystywać.
Kolejne elementy to uproszczone symbole hebla i buta odnoszące się do najważniejszych gałęzi gospodarki regionu.
Całość dopełnia fragment herbu papieża Jana Pawła II (patrona miasta). Jego kształt został dopasowany do siatki konstrukcyjnej logo miasta.
Z herbu miasta (Radwan), zaczerpnęliśmy też inspiracje kolorystyczne. Czerwień w heraldyce oznacza wspaniałomyślność, hart ducha oraz waleczność. W psychologii jest natomiast kolorem ciepła, energii i miłości.
Motyw przewodni identyfikacji
Motywem przewodnim identyfikacji wizualnej są ilustracje ikonicznych postaci odnoszących się do dziejów miasta.
Od lewej: szewc, Mikołaj Zebrzydowski (fundator miasta), zakonnik, Jan Paweł II (patron miasta) oraz stolarz. Postaci są bezpośrednim odniesieniem do symboliki zawartej w logo Kalwarii Zebrzydowskiej.
System identyfikacji wizualnej
System identyfikacji wizualnej
Hasło reklamowe
Hasło reklamowe „od wieków” nawiązuje do bogactwa historyczno-kulturowego gminy Kalwarii Zebrzydowskiej. Występuje ono również w wersji rozszerzonej w następujących formach: „od wieków staranni, od wieków uczciwi, od wieków przykładni.”
Dzięki użytym przez nas rozwiązaniom Kalwaria Zebrzydowska zyskała nowy, atrakcyjny dla odbiorców wizerunek- gminy, która stawia na mieszkańców. Nowy branding Kalwarii może stanowić przykład dla tysięcy lokalnych firm i sąsiednich miast, jak ważne jest artykułowanie własnych atutów.