Jak projektujemy logo? Na przykładzie Volt Control - Studio nie_poprawne
preloader

Jak projektować logo? Przykład na podstawie projektu dla firmy Volt Control.

Analiza briefa- problemy i cele klienta.

Pierwszą fazą projektowania logo jest analiza briefa. Dostarczamy go naszym klientom w formie wygodnego formularza, którego uzupełnienie trwa około 30 minut. Dzięki niemu dowiadujemy się, jakie cele ma nasz klient oraz do kogo chce dotrzeć ze swoją ofertą.

Volt Control to firma zajmująca się instalacjami elektrycznymi, teletechnicznymi oraz Smart Home. Właściciela fascynują branżowe nowinki techniczne, które często wprowadza do swoich usług. Volt Control korzysta tylko z najwyższej jakości materiałów dostępnych na rynku.

Naszym celem było stworzenie technicznego znaku, zapewniającego odbiorcę o solidności i wysokiej jakości wykonywanych marki.

Moodboard- tablica inspiracji projektowych.

Po przeanalizowaniu brief’a i wyznaczeniu celów oraz grupy docelowej opracowaliśmy moodboard. Jest to tablica inspiracji, pokazuje możliwe, różne podejścia do projektowania graficznego logo.

Podczas prezentacji moodboard’u, badamy gust klienta oraz doradzamy, jaki projekt logo może trafiać do jego odbiorców. Wspólnie dyskutujemy nad dobrymi i złymi praktykami, by uniknąć ewentualnych błędów.

Spotkanie trwa około 45 minut.

Poszukiwania formy- Szkicowanie.

Wiemy już czego oczekuje klient wobec swojej marki. Możemy przejść do etapu szkicowania.

Na początku tworzymy mapę myśli, czyli skojarzeń związanych z nowym projektem logo. Dzięki opracowaniu skojarzeń wizualnych możemy zacząć je ze sobą łączyć podczas szkicowania.

Dzięki wykonanym szkicom weryfikujemy wstępne koncepcje projektu logo, odrzucając nietrafione.

Projektowanie właściwe.

Spośród rysunków z poprzedniego etapu wybieramy 3, najlepsze pomysły na logo, które szczegółowo dopracowujemy w programie do grafiki wektorowej.

Na tym etapie powstaje często po kilkanaście wersji będących pochodnymi pierwotnych projektów logo. Sprawdzamy również, czy nie naruszamy praw autorskich osób trzecich.

Przedstawiamy trzy najlepsze koncepcje wraz z omówieniem genezy ich powstania oraz zawartej w logo symboliki. Każdy z przedstawionych trzech projektów logo jest inny, żeby klient mógł wybrać odpowiednio dopasowany do swojej firmy znak.

Gotowa paczka z logo

Co otrzymujesz?

Informacje o Twoim projekcie logo (pole ochronne, kolorystyka).

Wybrany projekt logo w formatach wektorowych (Ai oraz PDF) i rastrowym pozbawionym tła (PNG).

Pełnię praw autorskich do wybranej koncepcji logo, które masz zamiar wdrożyć.

Chciałbyś zapoznać się z briefem, który wysyłamy naszym klientom, zanim zaczniemy projektowanie logo? A może wiesz, że to właśnie z nami chcesz je zaprojektować? Zapraszamy do kontaktu.

Zakres prac

projekt logo, projekt wizytówki, projekt baneru, projekt zaślepki strony internetowej

Projektant:

Artur Tokarski

Klient:

Volt Control